Strukturerade produkter

Disskutera aktier, optioner, obligationer banker och ränta.

Moderator: sitetips

Trendy
Inlägg: 1
Blev medlem: ons jun 02, 2010 1:38 pm

Strukturerade produkter

Inlägg av Trendy »

Hej,


Är det någon här inne som har någon åsikt om denna investeringsform? Jag tänkte att investeringen involverar ju oftast någon form av derivat, obligation etc. och ni har kanske en värdefull kommentar eller två.

Jag har precis blivit ansvarig för en släkts kapitalförvaltning och får inte göra några utsvävningar i mån om investeringar. Endast "säkra" investeringar får göras.

Stiftelsens kapital är enbart investerad i aktier (vilket jag tycker är en aning märkligt, med tanke på policyn) och är därför exponerad mot kommande fluktuationer i marknaden.

Att investera i Strukturerade Produkter verkar ge mig det nominella beloppet tillbaka, samtidigt som jag kan exponera mig mot en av många marknader.

Så har du en åsikt om denna investering eller annan information tas det tacksamt emot. Tack på förhand!


MVH Trendy
Sollentuna
Inlägg: 1
Blev medlem: ons jun 02, 2010 2:07 pm

RE: Investera i Strukturerade Produkter

Inlägg av Sollentuna »

Jag såg ditt inlägg och letar efter samma sak. Tänk på att de olika strukturerade produkterna har väldigt olika egenskaper.

Jag hittade en sida som har spaltat upp de flesta strukturerade produkterna på marknaden. Den är bra om du vill ha en objektiv och oberoende analys av varje strukturerad produkt.

Investera i Strukturerade Produkter
Skriv svar