Affiliateprogram med dåliga villkor

Disskutera affiliateinkomster och andra annonseringsmöjligheter på internet.

Moderator: sitetips

sitetips
Site Admin
Inlägg: 538
Blev medlem: tis maj 10, 2005 10:43 pm

Affiliateprogram med dåliga villkor

Inlägg av sitetips »

Jag tycker att det finns en del affiliateprogram som har riktigt usla villkor till sina affiliates och att affiliatenätverken ofta gör alldeles för lite för att verkligen få till bra villkor för sina affiliates, utan är nöjda då de får sin fasta avgift.

Här kan vi lista affiliateprogram med riktigt dåliga villkor då det är lätt att inte alltid uppmärksamma
de dåliga villkoren, samt för att sätta press på, och gärna också få en kommentar från annonsören bakom affiliteprogrammet, och om de inte lyssnar kan detta ev vara en uppmaning till bojkott av dessa program.


Till att börja med skulle jag vilja nämna adlibris som bara ger några få procent på köp från nya kunder. Klickar någon som har handlat där tidigare på en affiliate-länk blir det inte ett öre till affiliaten.

vidare Goyada med sina ynka 2 procent (kanske högre om man är premium) vid lead, men det är inte den låga procentsatsen jag kritiserar utan när man väl kommer in via affliatelänken gör de allt för att besökaren inte ska generera ett lead genom att köpa via hemsidan utan propagerar över halva sidan att man ska registrera sig och ringa ett gratisnummer för att ladda sin mobil (eller tipsa en kompis) och man får i dessa fall rabatt mot om man köper via hemsidan, och vad jag förstår står affiliaten som genererade leadet utan ersättning.